حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

نحوه ثبت شارژ انبار به چه صورت می باشد؟همدانی زاده


مفهوم شارژ انبار قاعده شناخته شده ای است که برای کنترل و جلوگیری از کمبود موجودی یک کالا در شرایط مختلف کاربرد دارد. به طور مثال شما اگر تولید کننده باشید میتوانید برآورد کنید که یک کالا میزان مصرفش در طی یک دوره حدودا چقدر است و پروسه خرید و رسید کالا چقدر طول میکشد و از روی این اطلاعات تعیین کنید که کالا وقتی موجودیش به چه حدی رسید لازم است درخواست خرید آن زده شود و  با توجه به سایر پارامترها میزان سفارش کالا برای خرید چند عدد باشد. میزان موجودی کالا که در آن نیاز به مطرح شدن درخواست خرید مطرح میشود و مقدار خرید به ترتیب نقطه سفارش و پیش فرض سفارش خوانده میشود.

این دو عدد در قسمت تعریفهای کالا برای هر کالا جداگانه ثبت میشود و مبنای محاسبه فرم شارژ انبار است.

با انتخاب درخواست شارژ انبار به فرم ذیل منتقل میشوید:


نام انبار مورد نظر را برای محاسبات شارژ انبار انتخاب کنید. در حالت عادی شما با انتخاب ستون کد کالا و ... شبیه فرم ورود سند انبار میتوانید درخواستهای شارژ را پر کنید و چنانچه دکمه شارژ انبار را در بالای صفحه فشار دهید فرم انتخاب اقلام رسیده به حد شارژ ظاهر میشود و از لیست ظاهر شده میتوانید موارد را به فرم شارژ انبار منتقل نمایید.



اقلام آمده در این لیست بر مبنای تعریفات کالاها و محاسبات موجودی کالا لیست شده است.

توجه :

 چنانچه در تعریف کالا سقف سفارش و میزان سفارش را صفر یا خالی وارد کنید در این محاسبات تاثیر داده نمیشوند و در لیست نمی آید.

 

پس از انتخاب اقلام با دکمه ثبت درخواست، درخواست شارژ انبار را ثبت مینمایید و با این ثبت در سیستم تدارکات درخواست شارژ انبار مطرح شده و پروسه خود را طی میکند.

با دکمه باز کردن در بالای صفحه میتوانید درخواستهای ثبت شده قبلی را مشاهده و یا تغییر دهید.

دقت نمایید که  موضوع شارژ انبار وقتی درخواستهای شارژ قبلی و میزان خرید شده یا نشده را کنار آن قرار دهیم به همین سادگی نخواهد بود. سیستم در محاسبات خود تمام درخواستهای شارژ انباری که تاکنون مطرح شده اند و توسط سیستم تدارکات هنوز مبنای صدور سفارش خرید قرار نگرفته اند به عنوان درخواست در راه تلقی و در محاسبات خود آنها را دخیل میداند.