حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

قسمتهای سازمانی

در قسمتهای سازمانی ما باید هر یک از واحدهای جزء سازمان را تعریف کرده تا اموال و دارایی آن واحد را بتوان از لحاظ مراکز هزینه طبقه بندی کرد.

در سازمانها برای شفاف سازی و تقسیم مسئولیت ها، تخصص های مختلف را در چهار چوب یک بخش تعریف می کنند. مانند بخش بازاریابی و فروش ، بخش حسابداری، تهیه و تدارکات ، اموال و ... .

حال اگر ما به این تقسیم بندی ها یک بعد مالی از بابت هزینه هایی که سازمان متحمل می شود بدهیم، می توانیم از مرکز هزینه صحبت کنیم.

در حالی که در سازماندهی مراکز هزینه واحد های تعریف شده می توانند از یک بخش کوچکتر باشند، یا به عبارت دیگر هر بخش می تواند از چند مرکز هزینه تشکیل شده باشد.

در قسمت مرکز هزینه، شما باید مرکز هزینه ای را برای هر کدام از واحدهای اداری خود مشخص کنید . به منظور تعیین خود مراکز هزینه باید نسبت به تعریف تفصیل مراکز هزینه در سیستم حسابداری و سپس تعیین آنها به عنوان مرکز هزینه در پیکربندی سیستم حسابداری اقدام نمود.

در قسمت فوق با استفاده از دکمه اضافه و ویرایش و حذف مانند تمامی فرم های سیاق  شما می توانید محل های استقرار اموال و دارایی را تعریف و یا ویرایش یا حذف نمایید.

ابزارک تصویر