خزانه
انبار
فروش
پرسنلی و حقوق و دستمزد
اموال و دارایی ثابت
حسابداری تعهدی

نحوه انجام عملیات دارایی در سیستم اموال چگونه میباشد؟

عملیات دارایی:


  در قسمت عملیات دارایی، میتوانیم روی اسناد دارایی که ثبت کردیم عملیاتی انجام دهیم که شامل موارد زیر می باشد :

   1- عملیات گروهی دارایی:

در این قسمت ما میتوانیم به صورت گروهی و یا تکی اطلاعاتی که در صدور اسناد اموال وارد و ثبت کردیم را تغییر و ویرایش کنیم.


   2- ویرایش محل استقرار دارایی:

در این قسمت ما می توانیم محل استقرار اموال و داراییهای سازمان را ویرایش و حذف کرد.



   3- اهداء اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را اهداء کرده و از لیست داراییهای خود خارج کرده و هزینه اهداء اموال و معین و تفضیل طرف مقابل را جهت صدور سند حسابداری مشخص میکنیم  .


   4- اسقاط اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را اسقاط کرده و از لیست داراییهای خود خارج کرده و هزینه اسقاط اموال و معین و تفضیل جهت صدور سند حسابداری را مشخص می کنیم  .


 

   5- حذف اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را حذف کرده و از لیست داراییهای خود خارج کرده و هزینه بازیافت و هزینه حذف اموال و معین و تفضیل جهت صدور سند حسابداری را مشخص می کنیم در صورتی که عملیات دیگری بر روی آن انجام نشده باشد. 




   6- فروش اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را به فروش رسانده و از لیست داراییهای خود خارج کرده و مبلغ فروش و هزینه فروش اموال و معین و تفضیل جهت صدور سند حسابداری را مشخص می کنیم  .


   7- تعدیل اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را با تغییراتی که انجام میدهیم  باعث شویم که ارزش کالا کاهش و یا افزایش شود مبلغ کاهش یا افزایش اموال را مشخص کرده و معین و تفضیل جهت صدور سند حسابداری را مشخص می کنیم  .


   8- تعمیر اموال:

در این قسمت ما می توانیم اموال و داراییهای سازمان را که آسیب دیده اند را تعمیر کرده و هزینه تعمیر اموال و معین و تفضیل جهت صدور سند حسابداری را مشخص می کنیم  .


   9- جداسازی اموال:


وقتی بخواهیم قسمتی از اجزاء اموال خود را جدا کنیم می توانیم از این قسمت استفاده کرد و در شرح عملیات , توضیحاتی در مورد جداسازی کالا ذکر می کنیم .