خزانه
انبار
فروش
پرسنلی و حقوق و دستمزد
اموال و دارایی ثابت
حسابداری تعهدی

نحوه ثبت بارنامه حمل کالا به چه صورت می باشد؟همدانی زاده


پس از صدور اسناد خروج کالا از انبار برخی از کالاها توسط شخص حقیقی یا حقوقی تا محل مورد نظر حمل میشوند. چنانچه بخواهیم مشخصات این حمل را داشته باشیم و مثلا بدانیم چه شخصی با چه وسیله نقلیه ای و در چه تاریخی و ... این کالا را حمل کرده است اقدام به صدور بارنامه میکنیم.

بارنامه مشخصات خود را شبیه به نام راننده(1) و نام (2)و شماره وسیله حمل و نقل(3) و ... را دارد و از طرف دیگر یک چند قلم از خروجهای انبار (4) را به بارنامه میتوان منتسب کرد.



قواعد اضافه و حذف یک بارنامه شبیه به سایر فرمهای عمومی سیاق است. باکسهایی که کنارشان دکمه فلش رو به پایین قرار دارد با دکمه CTRL+DOWN یا با کلیک موس میتوان لیست آنها را باز و از موارد وارد شده قبلی دوباره انتخاب کرد.

بعد از ثبت مشخصات یک بارنامه در تب ریز بارنامه میتوانید لیست کالاهایی که با این بارنامه رفته اند را اضافه کنید.



برای این کار هم میتوان مانند فرم ورود سند با دکمه های CTRL+DOWN روی ستون ریز سند انبار لیست سندهای خروج انبار را دیده و از آنها انتخاب کنید و هم با کمک دکمه واکشی اسناد انبار به صورت انتخاب جمعی لیستی از خروجهای انبار را در صفحه اضافه نمایید . لازم است پس از ورود لیست دکمه ثبت را فشار دهید تا تغییرات شما روی این بارنامه اعمال گردد.

دقت داشته باشید در واکشی اسناد انبار یا لیست ظاهر شده اسناد خروج فقط لیست خروجهایی می آید که در تعریف انواع سند انبار برای آنها قابلیت صدور بارنامه فعال شده باشد.