وبلاگ ERP مناسب چگونه باعث افزایش سود و بهره‌وری کسب‌وکارها می‌شود؟

ERP مناسب چگونه باعث افزایش سود و بهره‌وری کسب‌وکارها می‌شود؟

تاریخ انتشار: 1402/02/04

درمورد هزینه‌های مربوط به پیاده‌سازی ERP جدید برای کسب‌وکارتان دودل هستید؟ برایتان این سوال پیش می‌آید که آیا خرید و پیاده‌سازیERP  برای سازمان به‌صرفه است یا خیر؟ قطعا پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مدیریتی هزینه‌بر است؛ اما آیا می‌دانستید که ERP جدید بیشتر یک سرمایه‌گذاری استراتژیک محسوب می‌شود تا صرفا یک هزینه؟

نرم افزار ERP با طول عمری حدود ۷ الی ۱۰ سال می‌تواند برای کسب‌وکار شما یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت مناسب به نظر بیاید. شما با ارتقا سیستم ERP ویندوزی مجموعه خود به ERP منعطف و تحت وب، راه افزایش سود و بهره‌وری را هموار می‌کنید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه سیستم ERP می‌تواند سکوی پرتاب کسب‌وکار شما برای افزایش سودآوری باشد.

 


 

۱. ایجاد فرصتی مناسب برای بازنگری و استانداردسازی فرایندها

قطعا بیش از یک راه برای افزایش سود کسب‌وکارتان وجود دارد؛ شما می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، قیمت محصولات یا خدماتتان را افزایش دهید، یا حتی محصولاتی که سود آنچنانی ندارند را از چرخه تولید حذف کنید. با این حال، پیش از هر تصمیم مهمی باید تمام گزینه‌های روی میز را به‌طور جدی مورد بررسی قرار دهید. دقیقا در همین مرحله، نرم‌افزار ERP موثر واقع می‌شود. نرم افزار داشبورد در ERP با تهیه انواع گزارش‌های مدیریتی و تحلیلی به کمک شما می‌شتابد و کمک کند که بهترین تصمیم ممکن را برای شرکت خود اتخاذ کنید.

۲. بهبود جریان نقدی کسب‌وکار

سیستم مدیریت مالی در نرم‌افزار ERP، مدیریت حساب‌های مشتریان شما را آسان می‌کند و به‌طور ویژه، به شما این امکان را می‌دهد تا میانگین زمانی را که باید برای دریافت پرداختی‌ مشتریان صبر کنید، کاهش دهید. اگر ماه به ماه چک‌ها را دیرهنگام دریافت می‌کنید، قطعاً قدردان ویژگی‌های سیستم وصول مطالبات خواهید بود. به هر حال، پرداخت‌های دیرهنگام قدرت مانور شما را کاهش می‌دهند.

۳. مدیریت سود و زیان

با مدیریت سود و زیان، می‌توانید جریان نقدی خود را بهبود بخشید و انعطاف پذیری مالی را تقویت کنید؛ کل سازمان شما از این موضوع سود خواهند برد. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از نرم افزار بهای تمام شده تولید، هزینه نهایی محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را بسنجید و با کاهش قیمت فروش آن، در میان رقبایتان برترین بمانید. این تنها یک مثال در میان بسیاری است که مزایای بالقوه ماژول های سیستم ERP را نشان می‌دهد.

۴. کاهش زمان از دست رفته

کارمندان به ندرت برای از دست دادن یا عدم اثربخشی استفاده از زمان مقصر هستند؛ نرم‌افزار منسوخ، نادرست یا ناکارآمد بیشتر اوقات مسئولیت آن را بر عهده دارد. حتی کارمندانی که بیشترین بهره‌وری را دارند، بدون ابزار مناسب ممکن است از پس مسئولیت‌ها و هدف‌های خود برنیایند. هنگامی که این نارسایی‌های زمانی در کل سازمان گسترش می‌یابد، هدررفت سرمایه برای مدیریت بیشترین چیزی است که به چشم میاید. یک ابزار ERP مدرن و آسان مانند نرم‌افزار مدیریت یکپارچه سیاق می‌تواند این مسئله را به کلی‌ تغییر دهد.

۵. کاهش فرایندهای دستی و زمان‌بر

سیستم‌های ERP مدرن، به جای انجام دستی و زمان‌بر کارها، مانند ورود داده‌ها، از فرایندهای اتوماتیک مانند پرداخت، مدیریت نقدی و گزارش دهی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها قابلیت برنامه‌ریزی ورود داده‌ها و تنظیم حساب‌ها را برای کارمندان دارند. با نصب یک سیستم ERP جدید، می‌توانید وظایف مالی پایان ماه را به صورت اتوماتیک درآوردید، پرداخت نقدی را به صورت خودکار انجام دهید و حتی در صورت نیاز حساب‌ها را ببندید. این باعث می‌شود که کارمندان شما بتوانند به وظایف مهم‌تر و مفیدتری بپردازند و زمان خود را بهینه‌تر استفاده کنند.

۶. کشف راهی جدید برای افزایش فروش

ERP نه تنها به شما کمک می‌کند تا فروش خود را به صورت ارگانیک افزایش دهید، بلکه با ارائه نرم افزار بودجه این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که برنامه‌ریزی بودجه بهینه برای همه پروژه‌های تجاری خود داشته باشید و در صورت نیاز برای گسترش بازارتان، شعبه‌های جدیدی افتتاح کنید. هر پروژه‌ای که در ذهن دارید، یک راهکار مدیریتی ERP بهترین دوست شما در گسترش کسب‌وکارتان خواهد بود.

همچنین، به دلیل یکپارچگی و تحت وب بودن نرم‌افزار، کارمندان شما در شعبات جدید به همان اطلاعات موجود در در دفتر مرکزی دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، نیازی به سرمایه گذاری مبالغ اضافی در سرورهای کامپیوتری گران قیمت نخواهید داشت.

۷. سهولت در جذب استعدادهای جدید

امروزه، شرکت‌ها موظف‌اند برای جذب نیروی کار جوان با مهارت‌های مناسب، رقابتی عمل کنند. دورکاری، نه تنها برای جذب نیروی کار جدید جذاب است، بلکه برای نگهداری کارمندان نیز مؤثر است. اجازه خارج شدن از فضای کاری سنتی به کارمندان، از طریق استفاده از یک راهکار مدیریتی تحت وب که دسترسی را از طریق هر دستگاه متصل به اینترنتی ممکن کند، یکی از روش‌های باقی ماندن شرکت‌ها در این دنیای رقابتی است.

۸. صرفه‌جویی در زمان واحد IT

بسیاری از شرکت‌ها از ترکیبی از نرم‌افزارهای ERP مختلف با وظایف متفاوت و بروزرسانی‌های دوره‌ای استفاده می‌کنند. هر نرم‌افزار باید بر روی سخت‌افزارهای مختلف نصب و بروزرسانی شود، که این موضوع برای تیم IT شما تسک‌های سخت و زمان بسیاری بر ایجاد می‌کند. اگر یکی از این نرم‌افزارهای جزیره‌ای خراب شود، کارمندان باید منتظر حل مشکل بمانند و این موضوع می‌تواند باعث چندین ساعت عدم فعالیت مجموعه شود. اما درصورت داشتن سیستم ERP تحت وب واحد و یکپارچه، با همچین مشکلی به هیچ‌عوان مواجه نخواهید شد.

۹. کمک به تسریع انجام وظایف

با یک ERP تحت وب، همه سیستم‌ها به‌صورت‌ یکجا قابل استفاده هستند و کارمندان هیچ تایمی را برای جابه‌جا شدن در میان سیستم‌های گوناگون از دست نخواهند داد. استفاده از ERP یکپارچه تحت وب یک راه حل ساده و کاربردی است. امروزه، کار کردن در حالی که در سفر هستید، عمل رایجی است، اما بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری هنوز هم دسترسی منعطفی را ارائه نمی‌دهند. با برداشتن موانع دسترسی به نرم‌افزار ERP، شرکت‌ها می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای بهبود کارایی کارکنان خود ایجاد کنند.

۱۰. دسترسی سریع به داده‌های بیشتر

با سیستم ERP مناسب، کسب‌وکارها می‌توانند به‌طور موثر و یکپارچه کار کنند. این ساده‌ترین راه برای قدرت بخشیدن به کارمندان است تا بدون مشکل کارشان انجام دهند و از انجام وظایفشان عقب نمانند. در بسیاری از روش‌ها، این سیستم برای هر کارمند مانند یک دستیار عمل می‌کند و با ساده‌تر کردن وظایف روزانه به کارمندان کمک می‌کند. پیاده‌سازی یک سیستم ERP نیازمند آماده‌سازی، زمان و تلاش است، اما نتایج مثبت آن در سراسر سازمان غیرقابل انکار است.


 

بیشتر بخوانید: نرم افزار ERP چیست؟


 

نرم‌افزارهای ERP یکسان به‌نظر می‌رسند، اما آیا واقعا چنین است؟

درست است که سیستم‌های ERP شباهت هایی با هم دارند، اما همین تفاوت‌های کوچک است که باعث می‌شود یک سیستم ERP از نظر قابلیت و مزایایی که برای کسب‌وکار شما دارد، به‌عنوان یک سیستم مناسب برای شما شناخته شود. نرم‌افزارهای ERP با چرخه عمری بین ۷ تا ۱۰ سال و حتی بیشتر، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بسیار عالی برای کسب‌وکارتان هستند و می‌توانند به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک کنند و هنگام افتتاح شعبه‌های جدید، متحدی بی‌نظیر برای شما باشند.

در صورتی که هنوز برای خرید نرم افزار ERP یا انتخاب بهترین نرم افزار ERP مناسب کسب‌وکارتان دچار شک و تردید هستید، مقاله‌های دیگر سیاق را از دست ندهید.

ERP
سیستم نرم افزاری

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط