وبلاگ مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای صاحبان کسب‌وکارها

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای صاحبان کسب‌وکارها

تاریخ انتشار: 1401/06/29

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای صاحبان کسب و کارها

احتمالا استفاده از مزایای نرم افزار CRM هوشمندانه ترین کاری باشد که صاحبان کسب و کارها تا به امروز انجام دادهاند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیستمی است که مدیریت ارتباط با مشتریان در کسب‌و‌کار را به سادگی ممکن میسازد.

نرم افزارCRM  میتواند به شما کمک کند تا فعالیتهای دیجیتالی بیشتری داشته باشید و هزینههای دفتری و ضایعات کاغذی را کاهش دهید.

طبق مطالعات اخیر ، 58٪ از دفاتر در اروپا به جای انتخاب یک سیستم دیجیتال، سوابق کاغذی را در ادارات ذخیره میکنند و 2٪ از مشاغل هیچ ساختاری برای ذخیره ارتباطات مشتری ندارند.

مزایای نرم افزار CRM :

  • بهبود فرایندهای کسب‌وکار از طریق دسترسی سریعتر و بازیابی اطلاعات
  • تصمیم‌گیری آگاهانه از طریق دسترسی سریع به اطلاعات صحیح
  • ارائه خدمات بهتر به دلیل دسترسی آسان به دادهها
  • صرف زمان کمتر کارکنان برای جستجوی اطلاعات
  • کاهش هزینههای انطباق و افزایش توانایی برای ارائه پاسخهای دقیق، به موقع و شفاف
  • صرفهجویی در هزینه از ایجاد، ذخیره سازی، بازیابی و استفاده کمتر از سوابق کاغذی

 

۱-خدمات بهتر به مشتریان

نرم افزار CRM کارکردهای زیادی دارد، اما این نرم افزار برای بهبود روابط تجاری با مشتری ساخته شده است و این توانایی، هنوز هم مزیت اصلی آن است. یک نرم افزار CRM تمام مخاطبین شما را مدیریت و اطلاعات مهم مشتریان را جمع‌آوری می کند، مانند اطلاعات جمعیتی، سوابق خرید و پیام‌های قبلی در همه کانال‌ها؛

اطلاعات جمع‌آوری شده در سیستم CRM به راحتی برای کارکنان شرکت شما که به آن نیاز دارند قابل دسترسی است، کارمندان شما همه آنچه را که باید درباره مشتری بدانند در دسترس دارند و میتوانند تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند، که باعث افزایش رضایت مشتری میشود.

۲-افزایش فروش

نرم افزار CRM می‌تواند به شما کمک کند فرآیند فروش خود را سادهتر کنید، خط محصول بسازید، وظایف کلیدی را خودکار کنید و تمام دادههای فروش خود را در یک مکان متمرکز تجزیه و تحلیل کنید و به طور بالقوه فروش و بهره‌وری را افزایش دهید. با استفاده از مزایای نرم افزار CRM، فرآیند فروش گام‌به‌گامی را ایجاد کنید که کارکنان شما به آن متکی باشند و به راحتی می‌توانید در صورت بروز مشکلات آن را تغییر دهید.

۳-بهبود حفظ مشتری بهبود

پس از ساخت لید، تلاش برای حفظ آن به عنوان مشتری و ارتقای وفاداری بسیار مهم است. ورود و خروج مداوم مشتریان اثرات منفی بسیاری مانند کاهش درآمد یا اختلال در جریان نقدینگی در کسب‌وکار شما دارد؛ شما میتوانید از اطلاعات موجود در نرم افزار CRM برای تشویق مشتری به وفاداری برندتان استفاده کنید. سیستم CRM با استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات مشتری، فروش خودکار و ردیابی رفتار کاربران در تعیین مشکلات و رفع سریع آنها به کسب‌و‌کار شما کمک میکند.

۴-تجزیه و تحلیل دقیق

داشتن اطلاعات از مشتریان مهم است، ولی اینکه بدانید این اطلاعات چه معنایی دارند و چگونه باید نهایت استفاده از آن را داشته باشید از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی دیگر از مزایای نرم افزار CRM قابلیت تحلیل داده‌ها و تجزیه آنها به موارد قابل اجرا و دادههای قابل درک است. شما میتوانید با تجزیه و تحلیل دادههای سیستم CRM و کسب اطلاعاتی مانند نرخ کلیک، نرخ پرش و اطلاعات جمعیتی درصد موفقیت کمپینهای بازاریابی را ارزیابی و بر اساس آن بهینه سازی لازم را اجرا کنید.

مزایای نرم افزار crm

۵-بهره وری و کارایی بیشتر

نرمافزار CRM از فناوری اتوماسیون بازاریابی برای تسریع کارهای سادهای مانند برگزاری کمپینهای قطرهای استفاده میکند و کارمندان را قادر میسازد تا روی مسائلی که فقط انسانها قادر به انجام آن هستند، مانند تولید محتوا، تمرکز کنند. از دیگر مزایای نرم افزار CRM این است که وظایف به هیچ عنوان فراموش نمیشوند؛ برای مثال، ایمیلهای مهم همیشه برای افراد مناسب ارسال میشوند. علاوه بر این، سیستم CRM نحوه عملکرد فرایند کسب و کار و نقاط نیازمند بهبود گردش کار را به شما نشان میدهد.

۶- پایگاه داده متمرکز

یکی از مهم‌ترین مزایای نرم افزار CRM، جمع آوری یک پایگاه داده متمرکز با تمامی اطلاعات مشتریان است که به سادگی برای هرکسی که در مجموعه شما به آن نیاز دارد قابل دسترسی است. این امر باعث میشود که نماینده فروش به آسانی بداند که یک مشتری خاص به چه محصولاتی علاقهمند است. اگر در گذشته مشتری با کسب‌وکار شما تعامل داشته باشد، سیستم CRM سوابقی از آن تعامل را نشان داده و به تلاشهای بازاریابی و فروش جهت بهتر و موثرتری میبخشد. این امر باعث افزایش سرعت جستجوی کارمندان در پروندهها و سوابق قدیمی شده و تجربه بهتری را برای مشتری به ارمغان میآورد.

۷- ارتباط مدیریت شده با لیدهای احتمالی

تولید لید فرایندی سخت و پیچیده است و فرصتهای زیادی برای برقراری ارتباط در خود دارد. یک نرم افزار CRM به طور خودکار فرایندهارا مدیریت میکند و هشدارهایی به کارمندان شما ارسال میکند که چه زمانی با مشتری احتمالی تماس بگیرند و هرگونه تعاملی از قبیل ایمیل و تماسهای تلفنی را ردیابی کنند.

طبق گفته مایک میلر، مدیر عامل VPN Online، یکی از مزایای نرم افزار CRM این است که میتوانید سیر حرکت مشتری را به طول کامل رصد کنید. با بررسی هر مرحله از طراحی و هر ایمیلی که ارسال کردید، می‌توانید به سرعت، حرکت بعدی که باید انجام دهید را کشف کنید. مثل این است که همه چیز را از نمای بالا ببینید، شما به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید که چه کاری را انجام دهید.

۸- دسته بندی مشتریان

بررسی فهرستی از صدها مخاطب میتواند کاری سخت و زمانبر باشد. به عنوان مثال، چگونه متوجه میشوید چه مشتریانی قصد دیدن ایمیل محصول جدید فروشگاه شما را دارند؟ سیستم CRM به طور خودکار لیستهای مخاطبین شما را بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده تقسیمبندی و پیدا کردن افرادی که می‌خواهید در هر زمان با آنها تماس بگیرید را آسان میکند. شما میتوانید مخاطبین خود را بر اساس مکان، جنسیت، سن، مرحله خریدار و موارد دیگر دسته بندی کنید.

سیستم CRM در واقع به بازاریاب این امکان را می‌دهد که درک معنی داری و تعامل ارزشمندتری با مشتری داشته باشد.

۹-خودکارسازی گزارشهای فروش

از دیگر مزایای نرم افزار CRM این است که کاربران میتوانند با استفاده از ویژگیهای نرم افزار به سادگی دادههای مربوط به مشتریان فعلی و احتمالی را جمعآوری و سازماندهی کنند و از طریق آن، خط محصول و فرایندهای جاری را خودکار و مدیریت کنند. همچنین، سیستم CRM به کاربران در ارزیابی عملکرد و پیگیری اهداف و پیشرفتها کمک کننده باشد.

۱۰- پیش بینی دقیقتر میزان فروش

در پایان هر عملیات تجاری، مرور عملیات گذشته و برنامه‌ریزی استراتژیک برای آینده امری ضروری است. شما میتوانید با استفاده از گزارشهای فروش خودکار در نرم افزار CRM، فرایندهای کلیدی را شناسایی کرده و متناسب با معیارها و اهداف خود، دید بازتری از عملکرد چرخه فروش آینده کسب‌وکارتان داشته باشید.

۱۱- ارتباطات داخلی ساده

نرم افزار CRM می‌تواند علاوه بر تسهیل ارتباط بین کسب‌وکار و مشتریان شما، ارتباط بین کارکنان مجموعه شمارا سادهتر کند. کارمند شما از طریق مزایای نرم افزار CRM نحوه برخود همکارانش با مشتریان را میبیند و علاوه بر یادگیری، با جلوه برندتان هماهنگتر میشود. مزایای نرم افزار CRM این است که به اعضای تیم اجازه میدهد تا پروژههارا برچسب گذاری و  پیغامها، هشدارها و ایمیلهایی را برای یکدیگر در سیستم ارسال کنند.

مزایای crm

چه شرکتهایی میتوانند از مزایای نرم افزار CRM بهره ببرند؟

از آنجایی که نرم افزار CRM کاربرد بسیار وسیعی دارد، بسیاری از کسب‌وکارها میتوانند از آن بهرهمند شوند.

طبق گفتههای مایک کاتانیا مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت Locaris ، شناسایی و به دست آوردن اطلاعات مشتریان برای کسب‌وکارهای کوچک چالش برانگیز است، بنابراین قرار دادن آنها در دستهبندیهای بهینه و غیربهینه از طریق سیستم CRM بسیار ارزشمند است.

کسب‌وکارها در هر اندازه و در هر سطحی، از فریلنسرهای انفرادی گرفته تا شرکتهای بزرگ سازمانی، میتوانند از مزایای نرم افزار CRM به طور موثر استفاده کننداز این گذشته، مزایای کلیدی سیستم CRM که عبارتند از سازماندهی، مدیریت متمرکز وظایف، اتوماسیون بازاریابی و ارتباطات که برای موفقیت هر کسب‌وکاری از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

 

 

با این حال استفاده از سیستم CRM برای برخی از کسب‌وکارها سود بیشتری دارد:

مشاغلی با تیم فروش اختصاصی

اگر یک تیم فروش دارید، استفاده از نرم افزار CRM برای کمک به مدیریت مخاطبین و روابط با مشتری بسیار حیاتی استسیستم CRM میتواند با استفاده از اطلاعات مشتری، نشان دادن گلوگاهها و تعیین استراتژی برای رفع آنها و خودکارسازی وظایف کوچک برای نمایندگان فروش به شما کمک کند تا فرایندهای فروش خود را بهبود بخشیده و رشد دهید .

مشاغلی با تیم بازاریابی

نرم افزار CRM و تیم بازاریابی از متحدان یکدیگر هستند. دادههای سیستم CRM میتوانند به تیم بازاریابی شما کمک کنند تا لیدها را شناسایی، جذب، پرورش و به مشتری تبدیل کنند. ردیابی تعاملات مشتری و فروشنده، نظارت بر کمپینهای قطرهای در چرخه فروش و... میتوانند تجربه مشتری روانتر و ثابتتری ایجاد کنند.

کسب و کارهایی که به دنبال افزایش کارایی مجموعهخود هستند

از آنجایی که یکی از مزایای نرم افزار CRM خودکارسازی و ساماندهی تماس و ارتباطات است، نرم افزار CRM میتواند تا میزان قابل توجهی سرعت فرایندها و وظایف روزمره کارکنان شما را افزایش دهد. نرم افزار CRM میتواند میزان خطاها را کاهش دهد و در زمان مناسب با افراد مناسب ارتباط برقرار کند.

در حالی که همه مشاغل از مزایای نرم افزار CRM سود میبرند، کسب و کارهایی که تیمهای فروش یا بازاریابی دارند یا مدیرانی که قصد افزایش کارایی کسب‌وکار خود را دارند، باید به‌طور ویژهای استفاده از این نرم افزار را در نظر بگیرند.

نرم افزار ارتباط با مشتریان سیاق به شما در مدیریت رفتار مشتریان به صورت هدفمند و ایجاد ارتباط موثرتر با مشتری کمک می‌کند تا ضمن جلب رضایت آن‌ها، سهم خود را در بازار افزایش دهید.

 

 

سیستم نرم افزاری
CRM
ارتباط با مشتری

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط