وبلاگ نرم افزار CRM با داده‌های نامناسب؛ قاتل خاموش کسب و کار

نرم افزار CRM با داده‌های نامناسب؛ قاتل خاموش کسب و کار

تاریخ انتشار: 1401/05/08

اگر ورودی بی‌کیفیت به یک سیستم بدهید، خروجی بی‌کیفیت به شما تحویل می‌دهد. در یک نرم افزار CRM هم هیچ‌چیزی به اندازه داده‌های بد، باعث دردسر کاربران نمی‌شود. علاوه بر آن، رکوردهای تکراری در بانک اطلاعاتی شما، هزینه‌زا هستند.

وقتی نوبت به داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شما می‌رسد، داشتن داده‌های بد ممکن است به همان اندازه مشکل‌ساز باشد تا  اینکه اصلاً داده‌ای نداشته باشید. نرم افزار CRM شما برای مدیریت موثر مشتریان و برای انجام موثر کار تیم بازاریابی شما ضروری است. بنابراین، اگر این داده‌ها به نحوی کمبود داشته باشند (قدیمی باشند یا سازماندهی نشده باشند)، پس فایده چندانی نخواهد داشت.

بازاریابی موفق هدفمند و فرصت طلبانه است. این در مورد تعامل با مشتریان بالقوه شما با استفاده از محتوای مناسب در زمان مناسب است. برای رسیدن به این هدف، باید از داده های مشتری خود به درستی استفاده کنید. و در حالی که داده‌های سیستم CRM تقریبا تمام چیزی است که باید برای تصمیم گیری بازاریابی آگاهانه‌تر استفاده کنید و ارزش آن غیرقابل انکار است.

دانستن اینکه داده‌های بد برای کسب و کار مضر هستند یک چیز است، دانستن اینکه چرا بد هستند چیز دیگری است. در این مقاله تأثیرات منفی که داده‌های بد نرم افزار CRM ایجاد می‌کند را بیان کردیم:

1. از دست رفتن مشتریان بالقوه

یک سیستم CRM چیزی بیش از کمک به فروش انجام می‌دهد. اما اگر کارآمد باشد، می‌تواند برای تلاش‌های تولید سرنخ شما بسیار مفید باشد. با نگاه کردن به داده‌های نرم افزار CRM خود، می‌توانید تصویر بهتر و کامل‌تری از مشتریان خود، مشکلات آن‌ها و آنچه در راه‌حل محصول یا خدمات جستجو می‌کنند، ایجاد کنید. به نوبه خود، شما می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید تا به شما کمک کند به مشتریان بالقوه جدید نزدیک شوید و آن‌ها را به بازار عرضه کنید.

اگر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما داده‌های صحیحی را در مورد مشتریان بالقوه‌تان در اختیار شما قرار ندهد، یک گسست گسترده بین این داده‌ها ایجاد می‌شود که به پرورش و دسترسی شما به سرنخ‌های جدید اطلاع می‌دهد. داده های بد نرم افزار CRM منجر به از دست رفتن فرصت ها برای مشتریان جدید می شود و می تواند مشکلاتی را برای چرخه فروش شما ایجاد کند.

 

2. ایمیل‌های اشتباهی ارسال خواهید کرد

علاوه بر از دست دادن اطلاعات مهمی که می‌تواند استراتژی محتوای شما را راهنمایی کند، می‌تواند باعث شود که شما گام‌های اشتباهی را که به راحتی قابل اجتناب هستند انجام دهید که منجر به ایمیل‌های غیرقابل تبدیل  به مشتری می‌شود.

بازاریابی ایمیلی ابعاد زیادی دارد و بسیاری از آن‌ها برای انجام درست آن تلاش می‌کنند. ما از روش "یک سری چیزها را به دیوار بیندازید و ببینید چه می‌چسبید" فاصله زیادی گرفته‌ایم و می‌دانیم که هر چه پیام‌ها هدفمندتر باشند، هم از نظر محتوا و هم از نظر زمان  موثرتر هستند. اما اگر با داده‌های بد نرم افزار CRM کار ‌کنید، اصلاً هدفتان مشخص نیست. شما نمی توانید به طور دقیق بفهمید که مشتریان بالقوه شما در مسیر خرید کجا هستند و چه نوع اقداماتی را در سایت شما انجام می دهند، که هر دو نقش مهمی در نحوه پرورش آن‌ها در ایمیل های خود دارند. نتیجه آن ایمیل‌هایی که تبدیل نمی‌شوند و در نهایت نمی‌توانند شما را به فروش نزدیک کنند.

3. زمان را تلف می کند

زمان یکی از با ارزش‌ترین منابعی است که در بازاریابی دارید. و برای استفاده حداکثری از آن، می‌خواهید مطمئن باشید که وقت خود را با سرنخ‌های بی‌حاصل تلف نمی‌کنید. اگر داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری بدی دارید، احتمالاً تلاش و منابع زیادی را صرف سرنخ‌هایی خواهید کرد که به هر دلیلی علاقه‌ای به خرید ندارند. این موضوع برای شهرت، نتیجه نهایی یا سلامت عقل شما خوب نیست.

مدیریت خط فروش شما می تواند پیچیده باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم مشتری چیزی را که شما می‌فروشید نمی خواهد، سرنخی است که ارزشی برای پیگیری ندارد. داده‌های بهینه شده سیستم CRM می‌تواند به شما کمک کند از دستیابی به این سرنخ ها جلوگیری کنید و به نوبه خود زمان بیشتری را برای تعامل با سرنخ هایی که احتمال بیشتری برای تبدیل دارند به شما می دهد.

 

نرم افزار CRM

 

نکاتی برای داده های CRM بهتر

نگران نباشید؛ داده‌های بد قابل اجتناب است. اگر به دنبال خرید نرم افزار CRM مناسب هستید، مقاله بهترین نرم افزار CRM را از دست ندهید. نکاتی هست که به شما کمک می‌کند مطمئن شوید داده‌هایی که استفاده می‌کنید معتبر و به‌روز هستند. حتی اگر به داده‌هایی که در حال حاضر دریافت می‌کنید اطمینان کامل دارید، اجرای این شیوه‌ها ضرری ندارد.

  • مرتب به روز رسانی کنید. هر چه بیشتر برای به روز رسانی داده‌های نرم افزار CRM صبر کنید، احتمال اینکه چیز مهمی را از دست بدهید بیشتر می‌شود. به محض اطلاع از مشتریان بالقوه خود، اطلاعات را به روز کنید. به این ترتیب، می‌دانید که داده‌هایتان تا حد امکان دقیق هستند.
  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود را با سیستم های دیگر ادغام کنید. مطمئن شدن از داده های سیستم CRM خوب نباید یک مصیبت بزرگ باشد. اگر CRM خود را با سیستم‌های دیگر ادغام کنید، ورودی خودکاری دریافت خواهید کرد که می‌تواند داده‌های شما را تقویت کرده و آن را قوی نگه دارد.
  • ممیزی انجام دهید. اگر اخیراً داده‌های نرم افزار CRM خود را ممیزی نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. بهتر است که یک برنامه حسابرسی منظم داشته باشید و تا جایی که می توانید اطلاعات بد را حذف کنید.
  • تا آنجا که می توانید پیگیری کنید. کمبود داده به اندازه داده‌های نادرست، مضر است. تا جایی که می‌توانید داده‌های مشتری را دنبال کنید زیرا هرگز نمی‌دانید بعداً به چه چیزی نیاز خواهید داشت.
  • اجازه ندهید داده‌های بد سیستم CRM به آرامی فروش، تلاش های بازاریابی، توانایی شما برای پرورش مشتریان بالقوه و در نهایت، کسب و کار شما را از بین ببرد.

با پیروی از نکات بالا، می‌توانید جلوتر از موضوع بمانید و ناهماهنگی‌ها را قبل از تبدیل شدن به یک مسئله بزرگ‌تر شناسایی کنید.

CRM
ارتباط با مشتری

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط