وبلاگ بهترین نرم افزار CRM ؛ راه های ارزیابی و انتخاب آن

بهترین نرم افزار CRM ؛ راه های ارزیابی و انتخاب آن

تاریخ انتشار: 1401/07/09

برای بسیاری از کارآفرینانی که تازه شروع به کار کرده اند، انتخاب بهترین نرم افزار CRM دشوار است. اگر در صنایع تولیدی مشغول به کار نباشید، ممکن است حتی هنوز ندانید نرم افزار CRM چیست؛ نرم افزار CRM یک ابزار قدرتمند برای کسب‌وکارها است تا چرخه‌های فروش خود را به طور موثر مدیریت کنند و به آن‌ها اجازه دهند اطلاعات مشتریان را در یک مکان مرکزی ذخیره و مدیریت کنند.

هیچ کس عمدا برای کسب و کار خود تصمیم اشتباه نمی‌گیرد؛ شکست در ساده سازی فرایندها و استفاده از نرم افزارهای CRM پرهزینه و نامناسب به دلیل فقدان آگاهی است. در این مقاله، به راه حل هایی برای انتخاب CRM مناسب سازمان شما می‌پردازیم:

  • نیازهای تجاری و عملکردهای کسب وکار خود را مشخص کنید

در درجه اول، شناسایی نیازهای کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به نوبه خود، درک این موضوع به انتخاب سیستم CRM مناسب برای برآورده کردن اهداف سازمانی کمک می‌کند. زمانی که نیازهای یک کسب‌وکار مشخص شد، کسب‌وکار بهتر برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM آماده می‌شود.

  • همه را برای پیاده سازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همراه خود کنید

پیاده‌سازی CRM یک تغییر بزرگ برای هر سازمانی است. بنابراین، برای اطمینان از اجرای مطمعن و آرام سیستم، ضروری است که همه افراد سازمان در جلسات هیئت مدیره شرکت کنند. مشارکت مدیریت ارشد احتمالا اعتبار سیستم‌ها را بهبود می‌بخشد و پیروی از آن را برای بقیه کارمندان آسان‌تر می‌کند.

 

 

  • گزینه‌های موجود را ارزیابی کنید

بسته به نیازهای کسب‌وکارتان و منابعی که در اختیار دارید، باید تصمیم بگیرید که از بین نرم افزارهای CRM موجود در بازار، نرم‌افزارهای مبتنی بر وب را انتخاب کنید یا نرم افزارهای مقدماتی را. هردو این نرم‌افزارهای CRM مزایا و معایب خود را دارند. تصمیم نهایی براساس میزان راحتی مدیریت شرکت شما با داده‌های موجود اتخاذ خواهد شد.

  •  براساس نتایج ارزیابی، بهترین نرم افزار CRM را انتخاب کنید

از آنجایی که شما در هنگام خرید CRM زمان، پول و منابع انسانی زیادی را سرمایه گذاری می‌کنید، شایسته بهترین گزینه موجود هستید که بازگشت سرمایه (ROI) مورد نظر را برای شما به ارمغان بیاورد. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند فرایند تصمیم گیری را پیچیده و جذاب کند.

  • برای یافتن محصول مورد نظرتان، لیستی از فروشندگان CRM تهیه کنید

هر یک از نرم‌افزارهای CRM نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند؛ به غیر از این، شما باید هزینه را نیز در نظر داشته باشید و در دام افزایش قیمت در هنگام خرید نهایی نیوفتید. همچنین،‌ شما نباید به خاطر کاهش بودجه،‌ بی‌خیال هزینه کردن برای عملکردهای حیاتی نرم افزار CRM شوید. بنابراین، باید در جستجوی فروشنده نرم افزار CRM مناسب بسیار محتاط باشید.

  • فروشندگان نرم افزار CRM را از طریق نحوه ارائه نسخه دمو ارزیابی کنید

زمانی که بهترین گزینه‌ها در لیست نهایی قرار گرفتند، باید با فروشندگان تماس بگیرید و از تحلیلگران کسب‌وکار آن‌ها بخواهید که ویژگی‌ها و عملکرد محصول خود را ارائه دهند. از آن‌ها در مورد روش‌های استقرار و زمان راه‌اندازی سیستم سوال کنید، همچنین در مورد خدمات آموزشی و پشتیبانی تحقیق کنید تا کارمندان شما بتوانند مهارت لازم برای استفاده بی‌دردسر از بهترین نرم افزار CRM را فرا بگیرند.

  • از فروشنده در مورد قابلیت های سفارشی سازی و ادغام سوال کنید

مهم نیست کدام سیستم CRM را انتخاب می‌کنید، یک نرم افزار برون سازمانی هرگز به اندازه کافی قوی نخواهد بود که بتواند با تمام بخش‌های کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کند. شما باید توانایی یکپارچه سازی این نرم افزار را با برنامه‌های ثالث مانند حسابداری، تجارت الکترونیک، رسانه‌های اجتماعی، سیستم‌های ERP، پورتال های وب آنلاین، پایگاه های داده و... داشته باشید. از این رو توصیه می‌شود به سراغ نرم افزاری بروید که قابلیت‌های آن به راحتی و از طریق سفارشی سازی قابل گسترش باشد.

  • همه سوالات ممکن را از فروشندگان بپرسید و هر ابهامی را روشن کنید

تا زمانی که کاملا متقاعد نشده‌اید یک CRM خاص چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان کمک کند، تصمیم نهایی را نگیرید؛ تصمیمات عجولانه اغلب نتیجه معکوس به همراه دارند، پس حتی اگر نسبت به انتخاب سیستم CRM ذره‌ای شک دارید از خرید آن بپرهیزید. به یاد داشته باشید که خرید بهترین نرم افزار CRM یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و باید برای انتخاب آن مطمعن باشید.

  • درباره سناریوی خرید بهینه و شرایط مطلوب گفتگو کنید
  • در نهایت، تصمیم نهایی را برای خرید بگیرید

به این شکل، شما اولین قدم در راه طولانی موفقیت در کسب و کارتان را برداشته‌اید.

بهترین نرم افزار crm

نرم افزار CRM مناسب باید چه مزایایی را برای شرکت شما فراهم کند؟

  1. سیستم CRM به شما کمک می‌کند با اطمینان بیشتری با مشتریان ارتباط برقرار کنید

سوابق مشتری می‌تواند شامل گزارش‌های تماس، یادداشت‌ها، مکالمات و نقل قول‌ها، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده مرتبط با نیازهای مشتری و... باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از این نرم افزار اطلاعات مربوط به خدمات مشتری و اطلاعات سفارشات مانند محموله‌ها یا مجوز محصول را نگه دارید. بنابراین هر کسی که به سوابق موجود در نرم افزار CRM دسترسی داشته باشد توانایی برقرار کردن ارتباط با آگاهی کامل از مشتریان و تاریخچه سوابق تعامل آن‌ها با کسب‌وکار را خواهد داشت.

  1. CRM فقط برای واحد فروش نیست

با استفاده از بهترین نرم افزار CRM، می‌توان کل چرخه خرید مشتری، از ردیابی عملکرد کمپین‌های بازاریابی گرفته تا نظارت بر بهره‌وری نمایندگی‌های خدمات مشتری را ردیابی کرد و بدین شکل جامعه‌ای از مشتریان و شرکای متعهد به وجود آورد.

  1. دسترسی به نرم افزار CRM از هرجایی امکان پذیر است

در صورت انتخاب نرم افزار CRM مناسب، کارآفرینان و کسب‌وکارها می‌توانند با یکدیگر ارتباط پویایی داشته باشند. هنگامی که استفاده از یک سیستم CRM جدید را در نظر می‌گیرید، باید مطمئن شوید که این فناوری با نحوه کار شرکت شما تناسب دارد و به تیم شما کمک می‌کند تا جریان کاری موجود خود را بهتر مدیریت کنند.

  1. نرم افزار CRM در زمان صرفه جویی می کند

همانطور که از قدیم گفته‌اند وقت طلا است؛ این ضرب المثل بیشتر از دیگران برای مدیران کسب‌وکار صدق می‌کند. هرچه کارآفرینان به صورت موثرتری از زمان خود استفاده کنند، نتایج بهتری حاصل می شود. یکی از مزایای استفاده از بهترین نرم افزار CRM کاهش اتلاف وقت است.

  1. بهترین نرم افزارهای CRM با تمامی سیستم‌های دیگری که در حال حاضر استفاده میکنید ادغام می‌شوند.

سیستم CRM شما می‌تواند به صورت یکپارچه با دیگر نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار شما، مانند نرم افزارهای صنعتی و نرم افزارهای مالی ادغام شود.

 

نرم افزار CRM باید قابلیت سفارشی‌سازی را داشته باشد و در هر جایی دسترسی به هر دستگاهی با اتصال به رسانه‌های اجتماعی، ارائه تجربیات شخصی مشتری در تمام کانال های دیجیتال، استفاده از اتوماسیون بازاریابی و ارائه هوش تجاری مورد نیاز برای تصمیم گیری‌های استراتژیک آگاهانه را فراهم کند، همه این امکانات همواره از طریق نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری تحت وب ارائه می‌شوند.

حتی اگر پایگاه داده مشتریان شما کوچک باشد، کسب‌وکار شما می‌تواند از داشتن بهترین نرم افزار CRM بهره‌مند شود. نرم افزار CRM سیاق یک ابزار تجاری قدرتمند است که فرایندها را ساده می‌کند، بینش تجاری ارزشمندی به شما می‌دهد و عملا کارمندان شرکت شما را به هم متصل می‌کند تا بتوانند به عنوان یک تیم همکاری کنند و این چیزی است که هر کسب‌وکاری می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

 

سیستم نرم افزاری
CRM
ارتباط با مشتری

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط