حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

عملیات پایان سال

در انتهای سال مالی باید موجودی هر انبار به سال بعد منتقل شود برای این منظور در زیر سیستم انبار عملیات پایان سال استفاده می کنیم.



در این فرم طرف مقابل هر دو سند باید یک انبار باشند، با انتخاب گزینه صدور سند پایان دوره و ابتدای دوره دو سند برای شما ساخته خواهد شد سند اولی پایان دوره انبار در سال مالی فعلی هست و سند دوم ابتدا دوره انبار برای سال مالی جدید می باشد.



عملیات مورد نیاز قبل از بستن سال مالی:

توجه داشته باشید که بدون انجام عملیات های زیر نیز شما قادر به بستن سال مالی خود هستید اما برای دقیقتر بودن شمارش انبار و همچنین نداشتن خطا پیشنهاد می شود قبل از انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • تایید اسناد:

قبل از بستن سال مالی ابتدا اسناد را تایید نمایید به دلیل آنکه اگر در سال موجودی منفی انتهای دوره یا طی دوره دارید مشخص شود و بعد از رفع موجودی منفی اقدام به بستن سال مالی کنید

  • ریالی کردن اسناد:

اگر انبار شما ریالی هست و بحث قیمت تمام شده در آن مطرح است پیشنهاد ما به شما این است که اسناد را ریالی کنید تا در سال جدید بتوانید با ریال میانگین ابتدای دوره را نیز ریالی کنید.

  • ارسال سند به حسابداری :

همانطور که می دانید بعد از بستن انبار مغایرت ریالی و گزارشات آن با حسابداری مقایسه می شود پس تمامی اسناد موثر را به حسابداری ارسال نمایید.

  • شمارش تعدادی انبار:

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از بستن سال مالی حداقل یک بار شمارش انبار را انجام دهید با انجام این کار شما از صحت موجودی انبار خود مطمئن خواهید شد.

بعد از انجام عملیات فوق شما می توانید سیستم انبار را ببندید.