حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

مدیریت تعدادی انبار

مدیریت اسناد انبار همانطور که از نام آن مشخص است قسمت کنترلی سیستم انبار است و تمام اسناد ثبت شده در سال مالی جاری سیستم در این قسمت قابل مشاهده است.

در قسمت سند انبار تعدادی شما صرفا تعداد ورود خروج را تعیین می نمایید اما برای ارسال سند به حسابداری و همچنین محاسبه قیمت تمام شده نیاز است.

که اسناد ریالی شوند و به حسابداری ارسال شوند تا بتوانید سود و زیان را محاسبه کنید.

  • تایید سند: به معنی بررسی سند از لحاظ تعدادی و قفل شدن و عدم اجازه تغییر سند پس از تایید آن است. اسناد برای تایید شدن خصوصا در حالت خروج احتیاج به رعایت ترتیب جهت کنترل تعدادی دارند.

اسناد ورودی به راحتی تایید می شوند اما برای تایید اسناد خروجی باید از ابتدایی ترین تاریخ خروج در آن انبار شروع به تایید کنید به این منظور تا زمانی که اسناد خروجی دیروز تایید نشده باشند اسناد خروجی فعلی قابل تایید نیستند این روند برای آن است که در صورت وجود موجودی منفی آن را اصلاح نمایید.

  • برگشت از تایید: از این دکمه جهت برگشتن اسناد انبار از تایید استفاده می شود.
  • حذف سند انبار: با استفاده می توانید اسناد انباری که تایید -  ریالی و سند حسابداری برای آن ها ارسال نشده است را حذف نمایید.
  • چاپ اسناد انبار: در این قسمت می توانید از اسناد انبار خود همراه با تمام جزئیات چاپ بگیرید
  • ابطال مانده مبنایی: مانده مبنایی مانده تعدادی درخواست هایی هست که آن را به رسید یا حواله تبدیل نکردید برای مثال درخواست خروج کالا با 5 عدد از یک کالا ارسال می شود به انبار اما انباردار به دلیل کمبود موجودی یا دلایل دیگر صرفا 3 عدد از این درخواست را خروج می زند و 2 تای آن مانده مبنایی نام دارد، هربار که وارد سند خروج شوید آن مانده را مشاهده می کنید با زدن دکمه ابطال مانده مبنایی کاربر مانده اسنادی که نخواهد را مشاهده نمی کند و اشتباه کاربر کاهش پیدا می کند.
  • برگشت ابطال مانده مبنایی: در صورتی که کاربر بخواهد از مانده مبنایی هایی که قبلا ابطال کرده است استفاده کند باید سند را انتخاب کنید و این گزینه را بزند و از آن بعد مانده مبنایی آن سند را مشاهده خواهیدکرد و می توانید از آن استفاده نمایید
  • ویرایش سند انبار: با استفاده از این گزینه می توانید ریز اسناد را ببینید و مشخصات سند را ویرایش کنید.


  1. فیلترها
  • وارده و صادره:  برای جدا کردن ورود ها از خروج ها کارایی دارد.

موثر و بی تاثیر: اسنادی در انبار وجود دارند که به شکل درخواست هستند و در موجودی انبار تاثیری ندارد به دلیل آن که فقط اسناد موثر ریالی شده و به حسابداری انتقال پیدا می کنند لازم است تفکیکی بین این نوع اسناد وجود داشته باشد با انتخاب این گزینه شما می توانید اسناد موثر یا بی تاثیر را فیلتر نمایید.

  • تایید شده و نشده: می توانید با استفاده از این فیلتر اسناد تایید شده و نشده را از هم تفکیک کنید
  • با مبنا و بدون مبنا: در این فیلتر شما می توانید اسنادی که مبنا دارند یا مبنا ندارند را تعیین کنید برا ی زمانی که می خواهید ریالی کنید کارایی دارد تا شما بتوانید به راحتی اسناد بدون مبنا را تشخیص داده و دستی به آن ها ریال دهید.
  • همه انبارها: فیلتر برای جداسازی اسناد انبار های مختلف از همدیگر است .
  • همه انواع اسناد: در این قسمت می توانید سند ها را فیلتر کنید برای مثال فقط رسید خرید داخلی را نمایش دهد و یا هر نوع سند دیگر که نیاز دارید.
  • تایید شده و نشده: می توانید با استفاده از این فیلتر اسناد تایید شده و نشده را از هم تفکیک کنید.
  • فیلتر تاریخ: با استفاده از این فیلتر می توانید اسناد یک محدوده خاص را مشاهده کنید.

فیلتر کد سند: با استفاده از این گزینه می توایند اسناد موجود در یک محدوده را ببینید.