حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

مدیریت اسناد حسابداری

برای رفتن به فرم مدیریت اسناد حسابداری باید از مسیر سیستم حسابداری > مدیریت و گزارشات > فرم مدیریت اسناد حسابداری را انمتخاب کنیم.

تمامی اسناد بعد از ثبت در این قسمت قرار می گیرند دقت داشته باشید اسناد نمایش داده شده در این فرم مرتبط با سال مالی جاری میباشند و همچنین تمامی تایید های مدیریتی در قسمت مدیریت اسناد انجام می شود.


برخی از موارد مرتبط با این صفحه در ادامه توضیح داده خواهد شد.

تبدیل به یادداشت : در صورتی که بخواهید اسناد در گزارشات و مانده حساب تاثیری نداشته باشد می توایند اسناد را به حالت یادداشت تبدیل نمایید(دکمه تغییر وضعیت).

تبدیل به بررسی نشده : در صورتی که نیاز به وبرایش اسناد بررسی شده داشته باشید می توایند با استفاده از این گزینه آن ها را به حالت بررسی نشده تبدیل نمایید(دکمه تغییر وضعیت).

تبدیل به بررسی شده : از طریق این دکمه میتوان اسناد ثبت شده موقت را به حالت بررسی شده درآورد.که با انجام این کار دیگر هیچ تغییر و ویرایشی نمیتوان  برروی اسناد انجام داد. در صورتی که اسناد یک ماه را تبدیل به بررسی شده نمایید در آن بازه دیگر سند نمی توانید وارد نمایید(دکمه تغییر وضعیت).

تبدیل به قطعی : برای تایید و غیر قابل ویرایش کردن اسناد می توانید آن ها را به حالت قطعی شده تبدیل نمایید(دکمه تغییر وضعیت).

حذف اسناد : با استفاده از این گزینه می توانید اسناد حسابداری که برای سیستم حساب و وضعیت سند بررسی نشده هستند را حذف نمایید (دکمه عملیات).

چاپ اسناد : با استفاده از این روش می توانید از اسناد حسابداری ثبت شده روکش سند تهیه کنید(دکمه عملیات).

تایید نهایی : با استفاده از این گزینه می توانید سند را تایید نهایی نمایید دقت نمایید سند بعد از تایید نهایی قابل برگشت نیست مگر در شرایط خاص و توسط همکاران سیاق  این تایید ، آخرین قسمت تایید یک سند است(دکمه تغییر وضعیت ).

کپی سند : گاهی با چند تغییر در یک سندی که قبلاً ثبت کرده اید می توانید سند جدید را ثبت نمایید برای سرعت بالاتر در ثبت اسناد میتوانید از این دکمه استفاده کنید(دکمه عملیات).

جستجو: برای جستجو در جدول این صفحه بعد از زدن دکمه قیف  یک سطر در بالای جدول ایجاد میشود که میتوان بالای هرستون اطلاعات مربوطه را جستجونمود.

خروجی اکسل: جهت ارسال فایل به اکسل از دکمه سه نقطه   کنار علامت قیف استفاده میشود.

فیلتر های مدیریت  اسناد حسابداری:

با استفاده از فیلتر های موجود در مدیریت می توانید بر اساس تاریخ سند و شماره عطف سند و یا بر اساس شعبه – وضعیت اسناد – نوع حسابداری فیلتر هایی را انجام دهید تا بر اساس آن اطلاعات نمایش داده شود. 


ابزارک تصویر