وبلاگ نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی چگونه به فروشندگان و توزیع کنندگان کمک می‌کند؟

نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی چگونه به فروشندگان و توزیع کنندگان کمک می‌کند؟

تاریخ انتشار: 1401/12/18

نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی نرم‌افزاری است که عملیات لجستیکی، فعالیت‌های بک‌آفیس و فرانت‌آفیس و دیگر فرایندهای تجاری در زمینه‌های عمده‌‌فروشی و توزیع را مدیریت می‌کند و مدیریت موجودی، برنامه ریزی توزیع و مدیریت فاکتور را بهینه می‌سازد. این نرم‌افزار برای تعیین تقاضای یک محصول و تضمین عرضه به موقع موارد خریداری شده استفاده می‌شود. اکثر بخش‌هایی که مسئول موجودی، انبارداری و تدارکات هستند، از نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی استفاده می‌کنند که به‌طور خاص برای توزیع محصول طراحی شده است.

در زنجیره پخش محصول، عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان نقش مهمی دارند. شرکت‌های پخش با پیشرفت تکنولوژی، احتمالات و پیچیدگی‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. بدون نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی، عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان نمی‌توانند هزاران سفارش را به سرعت کنترل کنند، هزینه‌های سربار را کاهش دهند و رضایت مشتری را افزایش دهند. از سوی دیگر، نرم افزار ERP سفارشی‌سازی شده می‌تواند باعث بهبود بهره‌وری مدیریت موجودی و افزایش درآمد کسب‌و‌کار شما شود. مقاله خرید نرم افزار ERP ایرانی یا خارجی نیز درک بهتری از انتخاب بهترین نرم‌افزار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

فقدان قابلیت مشاهده بلادرنگ در فرایندها

داشتن بینش واقعی در مورد عملیات تجاری، به ویژه برای عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگانی که قطعات متحرک بسیاری دارند، بسیار مهم است. علاوه بر این، تصور کنید عمده‌‌فروش یا توزیع کننده شما از صفحات گسترده یا سیستم‌های نرم‌افزاری مختلف برای فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کند؛ در این صورت، شما نمی‌توانید به‌راحتی اطلاعات واقعی مورد نیاز برای اداره موفقیت آمیز شرکت خود را به دست آورید.

نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی با جمع‌آوری داده‌ها در تمام حوزه‌های سازمان شما، از جمله امور مالی، تدارکات، موجودی و فروش، گلوگاه‌های اطلاعاتی که مانع جریان اطلاعات بلادرنگ مورد نیاز شما می‌شوند را از بین می‌برد. شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های گزارش‌دهی و تصویرسازی نرم‌افزار ERP، سودآوری انبارهای مختلف، خطوط تولید یا واحدهای تجاری خود را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید هزینه‌های اضافی را شناسایی کنید که بر سودآوری در هر حوزه‌ای از شرکت عمده‌‌فروشی یا توزیع شما تاثیر می‌گذارند. به کمک نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد شرکت عمده‌‌فروشی و توزیع خود دریافت کنید و همراه با کارکنانتان اقدامات مهمی انجام دهید که به نفع سازمان شما باشد و مزیت رقابتی برای شما فراهم آورد.

 

مدیریت ناکارآمد موجودی

مسئله مهم دیگری که عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان باید به آن توجه کنند، مدیریت ناکارآمد موجودی است. موجودی انبارها در دوره‌های تقاضای شدید، مازاد موجودی در دوره‌های تقاضای کم، افزایش سرعت ارسال، برنامه‌ریزی ناکافی اولیه موجودی، و از دست رفتن مهلت‌های سفارش مجدد، همگی از نتایج مورد انتظار مدیریت ضعیف موجودی هستند. علاوه بر این، مدیریت ناکارآمد زمان واکنش را کاهش می‌دهد و منجر به گزارش موجودی اشتباه می‌شود.

نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی با خودکارسازی فرایندهای حیاتی مانند نظارت بر موجودی، برجسته کردن الگوهای موجودی مهم و بهبود پیشبینی تقاضا برای کالاهای موجودی، مدیریت موجودی را بهینه می‌سازد. همچنین زمان پاسخگویی را سریع‌تر می‌کند، گزارش‌های دقیق موجودی را ایجاد می‌کند، و تضمین می‌کند که وقتی تقاضا زیاد است محصول به اندازه کافی داشته و وقتی تقاضا کم است، مازاد موجودی کمتری در دسترس داشته باشید.

محدودیت ها و موانع در فرایند زنجیره تامین

نرم افزار انبارداری نیز ممکن است با نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی شما یکپارچه شود و کنترل موجودی را با استفاده از اسکنرهای بارکد و دستگاه‌های موبایل در انبارهای شما آسان‌تر کند. زمان‌های کوتاه‌تر تحویل، تحویل یک روزه و تحقق بیشتر تجارت الکترونیک، محدودیت‌های زنجیره تامین را نمایان می‌سازد. این موارد باعث ایجاد تنگناهای زنجیره تامین می‌شوند. با استفاده از ماژول مدیریت موجودی نرم‌افزار ERP، شرکت عمده‌‌فروشی و توزیع شما می‌تواند مدیریت زنجیره تامین را بهبود بخشد. به عنوان مثال، نرم‌افزار ERP می‌تواند سفارش‌های خرید، هنگام پایین آمدن سطح موجودی را خودکار کند. همچنین، شما می‌توانید موجودی کالای ورودی و خروجی را کنترل کنید و با کمک آن کالا را به مشتریان ارسال کنید.

 

رضایت پایین مشتری به دلیل خدمات ضعیف

برآورده کردن انتظارات بالای مصرف‌کنندگان بسیار مهم است. مصرف‌کنندگان به چیزی کم‌تر از خواسته‌هایشان راضی نمی‌شوند. اگر نتوانید به سرعت خدمات مناسب آن‌ها را ارائه دهید، مشتریانتان به مشتریان رقبایتان تبدیل می‌شوند.

استفاده از نرم‌افزار ERP شما را قادر می‌سازد نوع مراقبت از مشتری مناسب را ارائه دهید. نرم‌افزار ERP مدیریت موجودی و زنجیره تامین را بهینه می‌کند، تاخیرهای ناشی از سفارش‌های پی‌درپی یا کمبود محصول را از بین می‌برد و به شرکت توزیع عمده‌‌فروشی شما امکان تکمیل سریع و موثر سفارش در جهت افزایش ماندگاری مشتری را می‌دهد.

 

نرم‌افزار ERP فروش چگونه نقاط ضعف را برطرف می‌کند؟

چالش‌های پیش روی عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان برای هر بخش بسیار زیاد و منحصر به‌فرد است؛ از جمله مشکلات اصلی آن‌ها می‌توان به مشکلات مدیریت موجودی، وقفه در زنجیره تامین، پردازش ناکارآمد گردش کار و مشتریان ناراضی اشاره کرد. برای اینکه عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان گسترش یابند، باید به این مشکلات توجه کنند. اما گفتن آن آسان‌تر از انجام دادن آن برای مقابله با مشکلات است. برای دستیابی به این هدف، عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان باید به مشکل اصلی خود یعنی فقدان بینش نسبت به فرایندهای تجاری رسیدگی کنند.

 

امروزه نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی به عمده‌‌فروشان و توزیع کنندگان این بینش را می‌دهد که عملیات‌های ضروری برای باقی ماندن در دنیای رقابت را انجام دهند. علاوه بر این، روندهای عملیاتی آن‌ها را ساده می‌کند و سیلوهای اطلاعاتی و تنگناها را از بین می‌برد. مهمتر از آن، نرم‌افزار ERP به عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان در حل مشکلات منحصر به‌فرد صنعتشان که ممکن است باعث توقف گسترش و پیشرفت شوند، کمک می‌کند.

فروشندگان و توزیع کنندگان می‌توانند به سرعت هزاران سفارش را با استفاده از نرم‌افزار ERP فروش و پخش مویرگی نظارت کنند. این نرم‌افزار در هزینه‌های سربار صرفه‌جویی می‌کند، رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد، تقاضای مصرف‌کننده را اندازه‌گیری می‌کند، تحویل به موقع کالاهای سفارش داده شده را تضمین می‌کند، زمان واکنش به درخواست را سرعت می‌بخشد، گزارش‌های دقیق موجودی تولید می‌کند، و محصولات کافی را در زمان افزایش تقاضا فراهم می‌کند.

با استفاده از نرم‌افزار ERP سیاق می‌توانید خدمات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آن‌ها قرار دهید و مدیریت موجودی ورودی و خروجی و توزیع اقلام به مشتریان را بهینه‌سازی کنید. در این صورت، احتمالا از مشاهده نسخه دمو نرم‌افزار سیاق استقبال خواهید کرد.

 

 

 

ERP
سیستم نرم افزاری

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط