وبلاگ ۹ مزیت کلیدی یکپارچه سازی ERP و CRM

۹ مزیت کلیدی یکپارچه سازی ERP و CRM

تاریخ انتشار: 1401/07/25


نرم افزارهای ERP و CRM (برنامه ریزی منابع و مدیریت ارتباط با مشتری)، دو محصولی هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر عملکرد بسیار عالی داشته باشند. در حالی که هر دو محصول به تنهایی می‌توانند به خوبی کار کنند، پتانسیل واقعی آن‌ها تنها زمانی محقق می‌شود که یکپارچه سازی ERP و CRM به صورت کامل حاصل شود. اگر هنوز از نحوه عملکرد نرم‌افزارهای ERP و CRM اطلاعات کاملی ندارید، مقالات بهترین نرم افزار CRM و نرم افزار ERP چیست را از دست ندهید.

امروزه به دلیل سرعت زیاد ایجاد اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار شاهد یک محیط کسب‌وکار پیچیده‌تر از همیشه هستند و از سوی دیگر، برای سالم نگه داشتن کسب‌وکار خود و سرعت بخشیدن به واکنش به تغییرات تحت فشار قرار می‌گیرند. کسب‌و‌کارهای دیگر نیز به سرعت با تغییرات وقف پیدا می‌کنند و همه این عوامل رقابت در بازار را به سطح کاملا جدیدی می‌رساند.

 

 

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر نیاز به یکپارچه سازی ERP و CRM را درک کرده و برای برای خودکارسازی و بهبود مدیریت عملیات خود از این راهکار استفاده می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های ERP فعالیت‌های تجاری مانند حسابداری، منابع انسانی، خرید، ساخت و ... را به صورت خودکار و مدیریت و فرایندهای کسب‌وکار را ساده‌سازی می‌کنند، نرم افزار CRM که یک سیستم پیش فروش است که باید تعاملات مشتری را ساده و استاندارد کند، خط فروش را مدیریت کند، پشتیبانی را انجام دهد، اطلاعات مشتری را ردیابی کند و داشبوردها و گزارش‌هایی در مورد این داده‌ها ایجاد کند.

چرا ادغام سیستم های ERP و CRM از فروشندگان مختلف ایده خوبی نیست؟

نیاز به یکپارچه سازی ERP و CRM مسئله ای بدیهی است، اما یکپارچه سازی سیستم‌های فروشندگان مختلف به دلیل معماری‌های بسیار متفاوت و فقدان استانداردهایی برای تبادل داده‌ها دشوار است. خرید نرم افزار ERP ایرانی یا ERP خارجی نیز به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد دغدغه‌های متفاوتی در هنگام یکپارچه‌سازی سیستم‌ها شود.

ادغام سیستم های ERP و CRM از فروشندگان مختلف به احتمال زیاد پرهزینه، پیچیده و خطرناک خواهد بود. حتی زمانی که یک شرکت این سیستم‌ها را ادغام می‌کند، ارتقا ERP آینده یا CRM ممکن است منجر به عدم همکاری شود. بسیاری از شرکت‌ها برای جلوگیری از این موانع، راهکار یکپارچه ERP و CRM را به عنوان یک سیستم انتخاب می‌کنند.  نرم‌افزار ERP یکپارچه سیاق یکی از بهترین راهکارهای یکپارچه در بازار است که کاملا مقیاس‌پذیر و قابل سفارشی‌سازی برای هر نیاز کسب‌وکاری است. 

 

 

مزایای کلیدی ادغام سیستم های ERP و CRM در یک راهکار واحد:

  • ورود و ذخیره سازی داده های تکراری را خاتمه دهید.

هر دو سیستم ERP و CRM حاوی اطلاعات تماس و حساب برای اهداف مختلف هستند. یکپارچه سازی ERP و CRM داده‌های ورودی تکراری را حذف و قوانین یکسانی را برای هر سیستم فراهم می‌کند؛ به این ترتیب هر تغییری که در پایگاه داده در سیستم ERP ایجاد شود به سیستم CRM منعکس خواهد شد. همین اصل برای افزودن/حذف فیلدهای سفارشی، پایگاه داده محصولات و موارد دیگر نیز صدق می‌کند.

  • توانایی به اشتراک‌گذاری آسان‌تر و به موقع داده‌ها

بهره‌وری فروش زمانی اتفاق میوفتد که یکپارچه سازی سیستم های ERP و CRM به درستی صورت گیرد. به این ترتیب یک نماینده فروش می‌تواند به صورتحساب‌ها دسترسی داشته باشد، آن‌ها را مشاهده کند یا مجددا حتی سفارش دهد. این کار باعث کاهش کارهای تکراری، صرفه‌جویی در زمان و بازدهی بیشتر تیم فروش می‌شود.

  • بهبود مدیریت سفارش و درخواست ها

با یکپارچه سازی ERP و CRM، یک شرکت تولید، پیشنهادی که در سیستم CRM ایجاد می‌شود را با استفاده از یک سیستم ERP به سفارش‌های واقعی تبدیل می‌کند که این امر در زمان زیادی صرفه جویی می‌کند.

  • هزینه پشتیبانی IT کاهش می‌یابد.

زمانی که تنها یک سیستم برای نگهداری وجود داشته باشد و نیازی به ساخت رابط ها و یکپارچه سازی مورد نیاز نباشد، هزینه پشتیبانی IT شما به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

  • هزینه آموزش کاهش می‌یابد.

زمانی که یکپارچگی کامل ERP و CRM حاصل می‌شود، آموزش و پشتیبانی کمتری برای کارمندان شما مورد نیاز است. کارمندان شما تنها روی یک سیستم آموزش خواهند دید و دوره‌ها و به روزرسانی‌های اضافی هزینه کمتری خواهند داشت.

یکپارچه سازی نرم افزار ERP و نرم افزار CRM

  • افزایش قابلیت مشاهده و بهبود پیشبینی

به عنوان مثال، برخی از فروشندگان به سیستم‌های ERP خود دسترسی ندارند و این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز باشد. ادغام سیستم های ERP و CRM منجر به ایجاد مخزن اطلاعات تولید/سفارش/فاکتور  خواهد شد و به این ترتیب نماینده فروش دید بهتری نسبت به وضعیت سفارش داشته و می‌تواند تغییرات را ایجاد و شرایط را پیگیری کند. علاوه بر این، یکپارچه سازی کامل ERP و CRM به تیم شما داده‌های بلادرنگ می‌دهد که این امر پیشبینی را بهبود می‌بخشد.

  • بهبود قابلیت دسترسی

سیستم ERP و سیستم CRM سیاق حتی با استفاده از تلفن همراه نیز قابل استفاده هستند. این موضوع می‌تواند برای تیم‌های مجموعه شما حائز اهمیت باشد. وقتی آن‌ها در وسط یک مکالمه فروش هستند، باید محتوای به روز شده را در نقطه تعامل در اختیار داشته باشند. با نسخه موبایل نرم افزار سیاق، دسترسی به اطلاعات به روز مشتریان، محصولات، موجودی انبار یا دیگر پایگاه‌های داده برای کاربران ممکن خواهد بود.

به این ترتیب سیستم نحوه تعامل تیم کاری شما با مشتریان را بهبود می‌بخشد و به آن‌ها کمک می‌کند تا براساس در دسترس بودن محصول، اطلاعات سفارش و تاریخ‌های خرید، تصمیمات بهتری بگیرند؛ همه این‌ها تنها با یک ضربه به صفحه موبایل قابل دسترسی هستند.

  • نرم افزار را با چند کلیک به‌روز رسانی کنید

شما به راحتی می‌توانید تنها با چند کلیک به آخرین نسخه از یک برنامه نصب شده ارتقا پیدا کنید. این برنامه به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت و به هیچ وجه، یکپارچه سازی ERP و CRM شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

  • حاشیه سود افزایش خواهد یافت

وقتی ادغام سیستم های ERP و CRM انجام شود، بخش های شرکت شما کار با یکدیگر را آسان تر خواهند کرد. ساده‌سازی اطلاعات باعث می‌شود همه افراد در یک صفحه باقی بمانند. مدیران قادر خواهند بود به راحتی همه عملیات را با داده‌های ساده بررسی کنند. این امر منجر به افزایش کلی بهره‌وری و افزایش فروش خواهد شد که در نهایت بر حاشیه سود تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

راه حل یکپارچه ERP و CRM راهکار نوین سیاق به شما در دستیابی به اهداف استراتژیک کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

 

 

 

ERP
سیستم نرم افزاری
CRM

نرم افزار ERP سیاق

مقالات مرتبط